Oruç Tutmanın Saçmalığı

Oruç tutmak İslam'ın bir şartıdır. Ve oruç, sokakta ya da evde yaşayan açın halinden anlamaktır. Ki fikir güzel. Aç adamın halinden anlamak. Uygulamaya bakınca, b*ktan beter.

Sen gün boyu yemek yeme, aç dur. Sonra akşam eve gel loppadanak midene ziyafet çek. Olur mu bu, oruç tutan bacım, kardeşim. Yoksulluktan dolayı aç kalan adam, bir kaç saat aç kalabildikten sonra midesine eğlence yaşatan mıdır yoksa ''açlıktan geberecem lan'' diye inim inim inleyen midir?

Misal, oruç tutarak bir şey yaptığını sanan insanlara göre; ben oruç tutmuyorum. Ha onlara göre günahta işliyormuşum. Lan elime geçen paraya bakıyorum bir de bir ayda ve de bir yılda kaç gün var ona bakıyorum. Bu, ''oruç tutuyorum.'' diye ortalıkta gezen dallamaların yanında ben neymişim. İstesem de istemesem de yılın 365 gün 6 saati oruç tutuyormuşum da haberim yok.

Madem, amaç açın halinden anlamak. Bunun için, mideni çalıştıracağına kafanı çalıştır. Aç adamı da kendi maddi seviyene ulaştırmak için çabala. neymiş? Bunun için de, zekat veriyorlarmış. Aç adama yetiyor mu ki bu zekat. Düşüncesiz arkadaşım sen gel kafanı kullan bilimsel sosyalizmin ilan edilmesine yardımcı ol. Ülkedeki her bireyin maddi durumu eşitlenmeye yakın olsun. Sen anlamlı bir nedenden dolayı saçma bir uygulama ile yılın bir ayı aç kalmaktan kurtul. Aç adam da bir yıl boyunca aç kalıpta gebermekten kurtulsun.

Not: Bu yazı çevremde görüp bana anlamsız gelen, toplumun beynini körleştiren olaylar dizisinin içinde yer alan bir dinsel olgu için haykırıştır.

2 yorum:

guzel mehmet tas

2 Ağustos 2011 02:49  

bakıın arkadaşlar bu yukarıdaki yorumu yazan hangi hırstıyen se tamamen islamiyete taş atan ve hakaret eden allah bilirki gidin bakın bunun annası babası bu çocugu ya sarhoşken kazanmış yadakimin çocugu oldugu belli olmayan birisidir yoksa dini bu kadar karalamazinşallah allah onun elindeki yiyeceginide alırda o zaman anlarorucun namazın ne ooldugunu terbiyesiz adam

Adsız

27 Eylül 2012 09:19  

Canim kardesim orucun amaci degil, sonuclarindan biridir acin halinden anlamak. Asil amac sirf Allah istedi diye 15-16 saat bir sey yiyip icmemektir. Ayrica oruclu insanin gozu de dili de oruc tutmalidir, kufur etmemeli ve nereye baktigina dikkat etmelidir.

Yorum Gönder